نماینده مجلس شورای اسلامی:سال گذشته ۶۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی ایران بود که بخش وسیعی از آن تحقق پیدا کرد یعنی دولت در شرایط سخت توانست نفت و گاز را صادر و جایگاه نفت را در بودجه همچنان حفظ کند.

دولت شهید رئیسی توانست جایگاه نفت را در بودجه حفظ کند/ رکوردشکنی در فروش نفت خام با وجود تشدید تحریم‌ها

نفت و گاز جزو صنایع بزرگ کشور محسوب می­شوند. به همین دلیل اعمال سیاست­های صحیح در این حوزه ­ها از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی دولت سیزدهم دولت را تحویل گرفت، با تحریم­های شدید حوزه انرژی و پایین بودن میزان تولید و صادرات نفت و گاز روبرو بود.

به حدی مشکلات در حوزه فروش نفت و گاز وجود داشت که بیم آن می­رفت از بازارهای انرژی جهان حذف شویم. در سایه درایت شهید رئیسی و پیگیری شخص ایشان برای بازارسازی برای فروش نفت و گاز کشور، شرایط عوض شد.

سهامداری در پالایشگاه­های فراسرزمینی با هدف بازارسازی تضمینی برای نفت کشور در دستور کار قرار گرفت. در این ارتباط، به صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی مانند ونزوئلا مبادرت کردیم و در پالایشگاه­های این کشور سهامدار شدیم.

به زعم کارشناسان، سهامداری در پالایشگاه­های فراسرزمینی یک سیاست استراتژیک بود که در دولت سیزدهم دنبال شد. قرار بر این بود که این سیاست در کشورهای دیگر نیز پیگیری شود.

بر اثر سیاست­گذاری­های صحیح در دولت سیزدهم، امروز در نقطه­ای ایستاده­ایم که صادرات گاز کشور به میزان قبل از تحریم­ها نزدیک شده و صادرات گاز نیز از آن زمان پیشی گرفته است.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی، اظهار داشت: دولت آقای رئیسی تلاش کرد در بسیاری از کارهای سخت ورود کند و با تلاش و پشتکار توانست تا حدودی مشکلات کشور را حل کند که یکی از این کارهای سخت که شهید رئیسی موفق به انجام آن شد، بحث فروش نفت و گاز بود.

وی بیان داشت: فروش نفت و گاز یکی از اهرم های تحریمی استکبار بود و هر کشوری که نفت ایران را خریداری می کرد مورد تحریم سنگین غرب قرار می گرفت؛ لذا تلاش برای بهبود این وضعیت، خیلی راحت نبود ولی دولت سیزدهم با ریاست‌جمهوری شهید رئیسی دست به کار بزرگی زد و توانست بخش وسیعی از نفت کشور را در این وضعیت تحریم به بازارهای تضمین شده‌ای صادر کند.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تامین هزینه های دفاعی کشور از طریق تهاتر نفت، اظهار داشت: هر چند بخشی از پول های حاصل از فروش نفت ما، هنوز برنگشته اما بخش وسیعی از این منابع به خزانه کشور بازگشت و کشور توانست در این شرایط سخت تحریمی خودش را نجات دهد.

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته ۶۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی ایران بود که بخش وسیعی از آن تحقق پیدا کرد یعنی دولت در شرایط سخت و حتی با کمک نیروهای نظامی، توانست نفت و گاز را صادر کند و بخشی از هزینه های دفاعی ما به صورت تهاتر با فروش نفت تامین شد.  بنابراین دولت توانست با کارهای سخت، جایگاه نفت را در بودجه همچنان حفظ کند.

وی در خصوص قرارداد گازی ایران و ترکمنستان، گفت: ما یکسری مبادلات نفتی و گازی با کشورهای همسایه داریم که در این خصوص می توان به سوآپ گازی با ترکمستان اشاره کرد که فعال کردن مجدد آن بعد از تسویه بدهی ها به ترکمستان، از جمله اقدامات مهم دیگر دولت آقای رئیسی در این حوزه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.